09353038781

09353038781

کیفیت و قدرت در خدمت به صنعت

شرکت زامکو بهترین مرکز فروش ماشین آلات صنعتی

دفتر فروش:  02634716956

تلفن کارخانه: 02634716952

همه چیز درباره خط تولید پاپ کورن

در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین خط تولید ها خط تولید پاپ کورن است. پاپ کورن یا همان پفیلا و پف فیل دانه های ذرتی هستند که با حرارت دیدن به وجود می آیند. این دانه ها در تمام دنیا محبوبیت خاصی دارند. از این رو علاوه بر مصرف داخلی می توان آن را صادر نمود.

لذا افراد زیادی به دنبال راه اندازی خط تولید پاپ کورن هستند. برای تهیه پاپ کورن در قدم اول باید دانه های ذرت را در مخزنی ذخیره نمود. این دانه ها پس از حرارت دیدن منفجر می شوند و سپس برای عرضه به بازار بسته بندی می گردند. بسته بندی یکی از مهمترین فاکتورها در زمان راه اندازی این خط تولید است. چرا که خریداران در نظر اول بسته بندی محصول را می بینند. لذا این بسته بندی باید شکیل و باکیفیت باشد.

دانه های ذرت سرشار از نشاسته هستند. به همین دلیل پس از حرارت دیدن و شکفته شدن به رنگ سفید ظاهر می شوند.

برای راه اندازی این خط تولید به تجهیزات مختلفی نیاز است. از جمله این تجهیزات می توان به سورت، حجم دهنده ذرت، بسته بندی و … اشاره کرد. از طرف دیگر این تجهیزات در ابعاد و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند.

بنابراین یکی از مهمترین پارامترها در زمان راه اندازی این خط تولید یافتن بهترین تجهیزات است. طبیعتا برای خرید بهترین تجهیزات خط تولید پاپ کورن باید شرکت تولیدکننده معتبری پیدا کرد.

شرکت زامکو که یک شرکت سازنده ماشین آلات صنعتی و بسته بندی است انواع تجهزات مورد نیاز این خط تولید از صفر تا صد آن را با کیفیت بالا تولید می کند.

همه چیز درباره خط تولید پاپ کورن
همه چیز درباره خط تولید پاپ کورن

خط تولید پاپ کورن

تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید پاپ کورن

  • بالابر ذرت: همانطور که از نام این دستگاه مشخص است وظیفه انتقال دانه های ذرت را دارد. بالابر این دانه ها را از هاپر به دستگاه پاپینگ انتقال می دهد.
  • پاپینگ: یکی از مهمترین دستگاه های مورد نیاز خط تولید پاپ کورن دستگاه پاپینگ است. وظیفه این دستگاه حرارت دادن به دانه های ذرت می باشد. سوخت این دستگاه گاز و یا گازوئیل است. به این مرحله از خط تولید پاپ کورن مرحله شکفتگی و یا مرحله شکفتن ذرت می گویند. این دستگاه با توجه به نوع و ژن ذرت به آن حرارت می دهد. ولی معمولا حداکثر دمای تولید شده آن 300 درجه سانتیگراد است. از این رو دانه های ذرت طی چند ثانیه شکفته می شوند.
  • دستگاه دانه گیر:  وظیفه این دستگاه این است که دانه های شکفته شده را از شکفته نشده جدا کند. مطمئنا همه شما در زمان تهیه پفیلا دیده اید که بعد از حرارت دیدن برخی از دانه های ذرت نمی شکفند. نحوه عملکرد این دستگاه به صورت ویبراتور می باشد و در سایزبندی های مختلفی تولید می گردد.
  • دستگاه طعم دهی یا طعم پاش: وظیفه این دستگاه طعم دادن به دانه های پفیلا است. معمولا این دستگاه به صورت پاشش یا اسپری و یا ریزش اسانس یا ماردون این عملیات را انجام می دهد. برای طعم دهی به دانه های شکفته شده ذرت ابتدا ادویه مورد نظر با روغن مخلوط شده و سپس روی آن ها ریخته می شود. از جمله این طعم ها می توان به نمکی و پنیری اشاره کرد.
  • دستگاه بالابر: این دستگاه باید پفیلاهایی که طعم دار شده اند را به سمت مرحله بسته بندی انتقال دهد.
  • دستگاه بسته بندی: در این مرحله پفیلاهای طعم دار بسته بندی می شوند.

هزینه خط تولید پاپ کورن

مزایای راه اندازی خط تولید پاپ کورن

  • سود بسیار بالایی دارد.
  • بازار این کار هنوز اشباع نشده بنابراین هنوز می توان یک برند خوب از این خط تولید ایجاد نمود.
  • به دلیل پرطرفدار بودن پاپ کورن در سراسر دنیا می توانید خط تولید آن را گسترش و آن را صادر نمود.
  • راه اندازی خط تولید پاپ کورن در حجم های مختلفی امکانپذیر است.

شرکت زامکو

در صورتی که قصد خرید، مشاوره و یا استعلام قیمت تجهیزات خط تولید پاپ کورن را دارید می توانید با کارشناسان متخصص مجموعه معتبر زامکو تماس بگیرید.

به این محتوا امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *